Innovatieve marketing: Redenen waarom uw strategisch plan faalt
Een strategisch plan is cruciaal voor het succes van een bedrijf en om zo een plan uit te voeren als onderdeel van de Innovatieve Marketingstrategie van uw bedrijf is er afwachting, discipline en vertrouwen nodig. Maakt niet uit hoe uitgebreid u uw plan hebt voorbereid en opgesteld, het is onvermijdbaar dat u meerdere uitdagingen zal tegenkomen in het proces.
Strategische plannen falen soms en hieronder staan een paar redenen opgesomd dat oorzaken zijn voor die faling. Probeer deze obstakels te vermijden en u zal in een betere positie zijn om uw doel te bereiken om uw resultaten, doelen en bedrijf te verbeteren.
- Een plan opstellen enkel en alleen om een plan te hebben. Sommige bedrijven ontwikkelen een strategisch plan gewoon om zo’n plan te hebben omdat ze overtuigd zijn dat elk bedrijf een strategisch plan moet hebben. Als u bereid bent de tijd te nemen om zo’n plan op te stellen, doe het dan beter op de juiste manier.
- Uw omgeving niet beheersen of te veel focussen op resultaat. Planning teams zouden meer aandacht moeten schenken aan variaties in de bedrijfsomgeving, relevante prioriteiten kiezen en de nood naar het behalen van resultaten beter begrijpen.
- Beperkte toewijding. Bedrijfsleiders en topmanagers moeten volledig bereid zijn en begrijpen hoe een strategisch plan hun bedrijf kan verbeteren. Als ze deze kennis ontbreken, is het zeer moeilijk om toegewijd aan het proces te blijven.
- Niet de juiste mensen op het juiste moment. Zij die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van het plan zouden betrokken moeten zijn vanaf het begin en ze die het plan maken zullen moeten bereid zijn om het op te volgen tijdens de uitvoering.
- Het plan ontwerpen en het daarna laten liggen. Dit is gelijkaardig en even slechts als het plan gewoon niet op te stellen. Om het plan als effectieve marketingtool te gebruiken, moet het constant gebruikt en herbekeken worden.
- Onwilligheid of incompetentie om te veranderen. Uw bedrijf en uw strategisch plan moeten flexibel genoeg zijn om aan te passen als de marktcondities veranderen.
- Verkeerde personen in leiderschapsposities. Management zou niet terughoudend mogen zijn om moeilijke beslissingen te nemen om te verzekeren dat de juiste personen in de juiste leiderschapsposities zitten. De “juiste” mensen zijn ook deze die het strategisch plan ondersteunen en hiermee werken om het bedrijf op schema te houden.
- Niet bewust zijn van de realiteit, feiten en aannames van de marktplaats. Als het over marktplaatsen gaat, is het beter om het probleem aan te pakken in plaats van ervan te schuilen, want hun impact is misschien niet onmiddellijk maar voorkomen is beter dan genezen.
- Gebrek aan opvolging. Wees strikt zodra u uw plan hebt opgesteld en middelen toegewijd zijn en zorg dat er waarneembare straffen zijn wanneer de strategie niet geleverd wordt.
- Irrealistische doelen & gebrek focus. Strategische plannen moeten gefocust zijn en enkele doelen, objectieven en programma’s bevatten die beheersbaar zijn. Het is beter om minder, maar beter gefocuste doelen te hebben dan meer en nevelige. U moet ook klaar zijn om voldoende middelen toe te kennen aan deze doelen en objectieven gedefinieerd in het plan.