Innovatieve marketing: Uw strategisch plan opzetten
Een strategisch plan is essentieel voor elk bedrijf als onderdeel van uw Innovatieve Marketingplan. Om u te helpen met dit op te zetten, heeft Duval Union Innovative Marketing een lijst gecreëerd met belangrijke factoren om rekening mee te houden:
Executive summary
Een beknopte samenvatting is een cruciaal onderdeel van uw strategisch plan, dat in de laatste fase zou moeten afgewerkt worden, aangezien het een samenvatting is van de andere delen van uw plan. Het doel is om uw belangrijkste stakeholders zoals werknemers, adviseurs en werknemers een begrijpend beeld te bieden van uw plan, zodat zij het kunnen ondersteunen
Elevator pitch
De elevator pitch voorziet een korte beschrijving van uw bedrijf. It moet deel uitmaken van uw strategisch plan, maar mag elk jaar geüpdatet worden. Het is belangrijk dat uw werknemers uw bedrijf juist beheersen zodat u geen zakelijke kansen mist
Missie
Een missie van uw bedrijf opstellen, helpt om een beknopte uitleg te geven van wat uw bedrijf probeert te behalen. It zal uw werknemers helpen om de juiste beslissingen te nemen, die in lijn zijn met de strategie van uw bedrijf
SWOT
Uw SWOT analyse (analyse van uw Sterktes, Zwaktes, Opportuniteiten, Bedreigingen) opnemen in uw strategisch plan helpt u met het beter bepalen van uw beste opportuniteiten en strategieën waaraan u moet werken om uw bedrijf te verbeteren.
Doelen
Doelen opstellen en doelen bereiken zijn de sleutels tot het succes van uw bedrijf. Doelen zijn opgesplitst in lange-termijn (voor 5 jaren en langer) en korte-termijn (1 jaar) doelen. U zou moeten inzetten op het bereiken van de korte-termijn doelen om zo succesvol te zijn in uw lange-termijn doelen.
Kritieke prestatie-indicatoren
Uw KPIs maken en opvolgen voorziet u van heldere inzichten over de prestatie van uw bedrijf, tegelijkertijd kan u aanpassingen aanbrengen indien nodig, naargelang hoe goed uw bedrijf presteert en zo kan u aanpassen waar nodig.
Klantgerichtheid
Hier moet u duidelijk definiëren wat de wensen en behoeften zijn van elk van uw doelgroep-segmenten. Dit blijft cruciaal voor uw marketingstrategie inzake de ROI van uw reclame-uitgaven. Hoe meer u op de wensen en behoeften van uw doelgroep inspeelt, hoe beter u ze zal aantrekken.
Industrie- en concurrentieanalyse
De industrieanalyse is opgemaakt om zeker te zijn of de markt aan het groeien is of niet, om zo de beste beslissing te nemen in relatie met diversificatie en identificatie van nieuwe groeimogelijkheden. Voor de concurrentieanalyse moet u enkel uw belangrijkste concurrenten definiëren en een SWOT analyse uitvoeren over hen.
Marketingplan
Een uitgebreid marketingplan ontwikkelen zal u helpen omschrijven hoe u prospecten zal aantrekken, hen omzetten tot betalende klanten en uw Customer Lifetime Value zal maximaliseren. Duval Union Innovative Marketing kan u helpen met het opstellen van uw marketingplan.
Team
Dit onderdeel houdt rekening met uw human resources die u nodig hebt om uw opportuniteiten uit te voeren en uw doelen te behalen. U kan een lijst maken van uw teamleden en welk type profiel u wilt aannemen om uw opgestelde doelen te bereiken.
Operatieplan
Door uw operatieplan te maken, zal u uw doelen en opportuniteiten kunnen omzetten naar realiteit. Hier zal u elk individueel project identificeren dat deel uitmaakt van uw grotere doelen en hoe deze projecten zullen uitgewerkt worden. Tenslotte zal u een planning maken om te identificeren wanneer elk project zal starten en wie deze zal leiden.
Financiële projecties
Het laatste deel van uw strategisch plan zijn uw financiële projecties. Uw financiële projecties helpen u in verschillende manieren. Ten eerste kan het gebruikt worden als financieel model om uw mogelijke resultaten te schatten voor elke opportuniteit dat u wilt opvolgen. Daarnaast zal het u helpen met uw doelen in kaart te brengen.
Lees meer